רכישת קרקע חקלאית – טיפים לרוכשים קרקע חקלאית

רכישת קרקע חקלאית – טיפים לרוכשים קרקע חקלאית

מחפשים קרקע להשקעה ?

רכישת קרקע חקלאית עשויה להיות השקעה שתניב רווחים גדולים ועשויה להיות השקעה פושרת או במקרה הגרוע הפסד כלכלי. רכישת קרקעות היא לרוב השקעה בטוחה. במדינה ישראל הקטנה קרקעות הן נכס בעל ערך כספי רב שרק עולה עם השנים.

אנשים פרטיים אשר רכשו קרקעות באזור השרון, אזור רחובות ואזור ראשון לציון לפני כשלושים או ארבעים שנה מכרו את אותן קרקעות ברווחים עצומים והפכו לאנשים אמידים. המון אנשים מספרים כיצד סרבו להצעות רכישת קרקעות חוליות במערב ראשון לציון במחירים נמוכים.

לו ביצעו אותם אנשים עסקאות רכישה יכלו למכור קרקעות אלו לקבלנים ברווחים של מיליוני שקלים. רכישת מגרשים או אדמות חקלאיות היא השקעה כלכלית לעתיד, לעיתים משתלם לרכוש קרקע זולה היות ואותה הקרקע עתידה להפוך לשטח בנייה מבוקש בעתיד ולהניב רווחים לבעליה.

רכישת קרקע חקלאית

חשוב לציין כי רוב מוחץ של קרקעות בארץ שייך למנהל מקרקעי ישראל. על כן, לא כל אדמה חקלאית היא קרקע אשר ניתן לבצע עליה פעולות בנייה למטרת מגורים או פיתוח עסקי. השימוש אשר ניתן לעשות באדמות חקלאיות הוא גידולי חקלאות או בניית משק חי. יחד עם זאת, מומלץ לבצע רכישת קרקעות חקלאיות להשקעה .

עקב הגידול הדמוגרפי בישראל ועליית הביקוש לדיור ובינוי המדינה מאשרת בנייה על אדמות חקלאיות. תהליך שינוי יעודה של הקרקע מאדמה חקלאית אל מגרשים לבנייה נקרא תהליך הפשרת קרקעות. אישורי הפשרת הקרקע ניתנים בהתאם למיקום הקרקע, הביקוש לדיור או בינוי מסחרי באזור וסוג הקרקע.

רכישת קרקעות חקלאיות להפשרה יש לבצע בעזרת ייעוץ מקצועי. ישנן קרקעות בעלות סבירות גבוה יותר לקבלת אישור הפשרת קרקעות תוך פרק זמן מהיר. סוכנות שיווק נדלן מקצועית תדע לאתר עבורך את אותם השטחים.

אלו קרקעות חקלאיות מומלץ לרכוש למטרת בנייה עתידית?

מומלץ לרכוש קרקע חקלאית אשר נמצאת במרחק של קילומטר עד שני קילומטרים מישובים בנויים. קרקעות אלו בעלות סבירות גבוה לקבל אישור הפשרה במהרה. בכדי להיות בטוחים ניתן להוציא את תכנית המתאר האזורית ולבדוק כיצד מתכננת הרשות המקומית לפתח את האזור. שווי קרקעות אשר מיועדות לפיתוח צפוי לעלות ועל כן הן מהוות נכסים להשקעה.

כדאי להימנע מרכישת קרקעות ארכיאולוגיות, קרקעות בעלי תווי נוף חריגים, קרקעות של שמורות טבע, קברים עתיקים או מבנים דתיים קדושים לאחת הדתות.  עדיף לרכוש קרקעות אשר נמצאות בבעלות פרטית בטאבו על פני קרקע מנהל.  וכמובן כי יש לבדוק האם ישנם עיקולים, שעבודים או קנסות הרשומים על השטח.

השקעה בנדל"ן היא השקעה לטווח הארוך. ייתכן ויהיה עלייך להמתין מספר שנים ואף עשרות שנים עד שהקרקע תמצה את ההשקעה הכספית. איפוק וסבלנות הם מילות המפתח להפקת רווחים גבוהים בתחום רכישת קרקעות ונכסי נדלן.

נשמח לספק ייעוץ מקצועי בתחום רכישת קרקע חקלאית באופן פרטי או במסגרת קבוצות רכישה. הזדמנויות להשקעה בנדל"ן הן השקעות חכמות לעתיד.

תכנים נוספים